Az álmatlanság negatív hatásai 

Sokan ingerlékenyek, ha előző este nem aludtak jól, de a hosszú távú alváshiány általánosabb motivációvesztéssel és klinikai depresszióval is összefüggésbe hozható.

Eközben a depresszióban szenvedő betegek általában szabálytalan alvásidővel rendelkeznek. A melatonin hormon szabályozza mind a hangulatszabályozást, mind az alvási ciklusokat. Valójában az álmatlanságban szenvedőknél és a depresszióban szenvedőknél általában alacsonyabb melatoninszint figyelhető meg.

A pánikrohamok és a szorongás szintén gyakori reakció a krónikus alváshiánnyal és alváshiánnyal küzdő embereknél. Ők bizonyítottan alacsonyabb toleranciát mutatnak még a mindennapi életükben jelentkező enyhe stresszorokkal szemben is. A depresszióhoz hasonlóan néha nehéz lehet megérteni, hogy valójában mi volt előbb, az alvászavar, amit a szorongás követett, vagy fordítva. 

A hosszan tartó alváshiány ugyanolyan reakciót okozhat, mint a fokozott stressz.

Cukorbetegség

Még mindig nem elég, ha csak öt órát alszunk éjszaka. Tanulmányok kimutatták, hogy az alvásmegvonás azt is megzavarhatja, hogy a szervezet hogyan dolgozza fel a sejtek üzemanyagául szolgáló glükózt, valamint a szervezet által termelt inzulin mennyiségét. Ez az oka annak, hogy a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kritikus kockázati tényezőjének tekintik. 

Hipertónia

Az éjszakánként 5-6 óránál kevesebbet alvás szintén összefügg a magas vérnyomás fokozott kockázatával. Mivel az alvás segít a szervezetnek szabályozni a stresszt okozó hormonokat, a nem megfelelő pihenés növelheti a stresszt az ember szervezetében. 

A hosszú távú álmatlanság és alváshiány szintén összefüggésbe hozható a gyulladással, a magasabb pulzusszámmal és a megnövekedett vérnyomással. Ezek mindegyike szükségtelenül megterheli a szívét. 

Immunrendszeri hiányosság

A test más részeihez hasonlóan az immunrendszer is akkor teljesít a legjobban, ha elegendő alvást kap. A hosszan tartó alváshiány ugyanolyan reakciót okozhat, mint a fokozott stressz. Csökkentheti az antitestválaszodat, és fogékonyabbá tehet, ha egyszer baktériumokkal és vírusokkal kerülsz kapcsolatba, beleértve az influenzát és a náthát is. 

Ugyanabból a kategóriából származó cikkek: